O LPZ-u
Lokalno partnerstvo za zapošljavanje (LZP) predstavlja savjetodavno tijelo lokalnoj upravi u kreiranju, sprovođenju i praćenju lokalne politike zapošljavanja i lokalnih inicijativa kojima će se podsticati zapošljavanje i razvoj ljudskih resursa a na taj način i socijalno-ekonomski razvoj opštine.
Razvoj lokalnih partnerstava za zapošljavanja zasnovan je na uključivanju i aktivnom angažmanu najmanje pet relevantnih interesnih strana na tržištu rada: opštine, zavoda za zapošljavanje, obrazovnih institucija, poslodavaca i nevladinih organizacija.
LPZ Opštine Kotor je formirano u januaru, 2020.godine u okviru projekta "Dalji razvoj lokalnih inicijativa za zapošljavanje" koji je implementiran u okviru Programa EU i CG za zapošljavanje, obrazovanje i socijalnu zaštitu. Uz podršku projektnog tima LPZ je učestvovao u pripremi Analize lokalnih tržišta rada, te pripremio Strategiju zapošljavanja u opštini Kotor za period od 2021. do 2024. godine sa Akcionim planom za 2021.godinu.
Mandat LPZ-a je 3 godine. U aktuelnom mandatu Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Opštine Kotor čine predstavnici/e sledećih partnerskih organizacija:
- Violeta Petrović, ZZZCG - Biro rada Kotor
- Dejan Uskoković, Udruženje hotelijera Kotor
- Olivera Simović, Fakultet za turizam i hotelijerstvo Kotor
- Ranka Krivokapić, Pomorski Fakultet Kotor
- Ivana Stolica Milošević, Expo Commerce
- Neđeljko Moškov, JU Resursni centar za sluh i govor “Dr Peruta Ivanović”
Ključni zadaci Lokalnog partnerstva za zapošljavanje su:
- praćenje sprovođenja Strategije zapošljavanja opštine Kotor za period 2021. – 2024. g.
- priprema Startegije zapošljavanja za period od 2025. godine
- izrada godišnjih Akcionih planova zapošljavanja
- praćenje sprovođenja mjera planiranih u akcionim planovima zapošljavanja i priprema Izvještaja
- kreiranje lokalnih inicijativa za zapošljavanje
- informisanje ključnih institucija u opštini o mogućnostima apliciranja za fondove koji su dostupni za podržavanje sprovođenja mjera i inicijativa za zapošljavanje.
LPZ PROJEKTI
Projekat: Podrška razvoju ženskog preduzetništva
Osnaživanje nezaposlenih žena za preduzetništvo
Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Opštine Kotor (LPZ Kotor) u saradnji sa Međunarodnom organizacijom rada (MOR) sprovelo je intervenciju „Osnaživanje nezaposlenih žena za preduzetništvo“. Ova interevencija je realizovana u sklopu projekta „World of work in Montenegro: Paving the road to recovery“ kojeg sprovodi Međunarodna organizacija rada uz finansijsku podršku Fonda za dobro upravljanje Vlade Ujedinjenog Kraljevstva i Britanske Ambasade.
Cilj intervencije: Socio-ekonomski razvoj lokalne zajednice posredstvom partnerstva za zapošljavanje. Razvoj ženskog preduzetništva na lokalnom nivou.
Cilj intervencije: Socio-ekonomski razvoj lokalne zajednice posredstvom partnerstva za zapošljavanje. Razvoj ženskog preduzetništva na lokalnom nivou.Ciljna grupa: Nezaposlene žene koje se nalaze na evidenciji ZZZCG – Biro rada Kotor, a prednost imaju nezaposlene žene sa invaliditetom, nezaposlene žene sa djecom sa posebnim potrebama i nezaposlene samohrane majke.
Trajanje projekta: 3 mjeseca (1.januar 2022. - 31.mart 2022) + pružanje usluga mentorstva godinu dana preduzetnicama koje su dobile grant i započele sopstvene biznise.Trajanje projekta: 3 mjeseca (1.januar 2022. - 31.mart 2022) + pružanje usluga mentorstva godinu dana preduzetnicama koje su dobile grant i započele sopstvene biznise.
Rezultati projekta:
- Sprovedena petodnevna obuka iz oblasti preduzetništva za nezaposlene žene po GET Ahead metodologiji (Gender and Entrepreneurship Together)
- Dodijeljena bespovratna sredstva za 5 novih biznisa
- Mentorska podrška do 31. marta 2023. godine dobitnicama granta
Ukupna vrijednost projekta: 36 680.85 EUR
Koordinatorka intervencije: Lada Moškov, Savjetnik I – Sekreatraijat za razvoj preduzetništva, komunalne poslove i saobraćaj.
GET Ahead Treneri: Dvije članice Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Opštine Kotor, Olivera Simović (Fakultet za turizam i hotelijerstvo) i Anđela Milošević (Opština Kotor), su u decembru 2021. godine pohađale obuku za trenere (ToT GET Ahead) organizovanu od strane Međunarodne organizacije rada, te nakon sprovedenih obuka i mentorskih sesija, postale sertifikovani GET Ahead treneri.